Etusivu   I  Kora oy   I   Toimiala   I   Yhteystiedot   I   Kuvia   I   Linkkejä  I   Myytävänä  I   Tarjouksia Seurantakohde
     
Kolarikorjaamo

Maalaamo

Autohinaus

Lasien tummennus

Ilmastointihuolto

Huolto

Renkaat

Ruostesuojaus

Tuulilasit

T-paita painatus

Autoteippaus

Kuusakoski Oy

 

 

 

 

 

 




 









 














 

Ruostesuojausta teemme ainoastaan lämpimänä aikana jolloin auton alusta ja saumat olisivat mahdollisimman kuivat.
Työ aloitetaan aina auton nostamisella nosturille ja puretaan kaikki alustan suojamuovit pois. Tällä toimenpiteellä saamme ainetta menemään joka paikaan.
Suojamuovien purkamisen jälkeen aloitamme alustan ja koteloiden putsauksen. Käytämme putsaukseen traktorikäyttöistä paineilmakompressoria jolla saamme tulemaan pitkän pillin kautta suuren ilmamäärän kovalla paineella. Tästä on se etu, että alusta ja saumat (jotka ruostuvat ensimmäiseksi) pysyvät kuivana, mutta kuitenkin kaikki irtonainen lika ja mahdollisesti entiset irrallaan olevat massat saadaan pois.
Vaihtoehtona on alustan pesu jonka myös pystymme tekemään. Alustan pesua emme kuitenkaan ole suositelleet, muuten kun asiakas voisi itse tehdä tai teettää kevyen pesun suolan poistamiseksi talven jälkeen, vaikka pelkällä vesiletkulla
Jos alusta kuitenkin pestään paineellisesti, sen tarvitsisi kuivua hyvin. (alusta kyllä kuivuu hyvin, mutta kotelot ja saumat eivät kuivu vuorokaudessa nosturin nokassa vaikka auton alla olisi puhallin puhaltamassa. Eikä oikeastaan korjaamoilla ole aikaakaan seisottaa autoa kuivumassa.)
Puhdistuksen jälkeen alkaa koteloiden ja saumojen käsittely saumoihin tunkeutuvalla ruostesuoja aineella. Huolellisen pohjustuksen jälkeen voimme alkaa ruiskuttaa kulutusta kestävää ruostesuoja ainetta.
Ruiskutamme pohjan paineilmatoimisella pumpulla, jolloin saamme alustaan paksun ja kestävän pinnan. Jos pinta ei ole tarpeeksi kuiva ei ruostesuoja aineet tartu alustaansa kunnolla kiinni ja irtoilevat myöhemmin itsekseen.
Tämän jälkeen aloitamme alustan kokoamisen, sisälokarit ja ym. suojamuovit.

Kokoamisen jälkeen aloitamme auton sisäosien purkamisen (oviverhoilut, pilari muovit, takaluukun verhoilut, konehuoneen verhoilu) ja verhoilun suojaamisen.
Ovien ja pilareiden ym. suojaus tehdään aina verhoilut purettuna, tällöin saamme suoja aineen aina ruiskutettua ylhäältä alas asti.
Auton purkaminen on paljon hitaampaa kuin reikien poraaminen (jotka usein vielä jätetään pohjamaalaamatta), mutta lopputulos on varmasti parempi.
Esim. ovien sisällä on aina myös joitain suojamuoveja poikittain sisällä ja jos tehtäisiin oveen vain reikiä joista suoja aine ruiskutetaan niin on suuri vaara että pillin pää osuu muoviin eikä mene kun 20cm oven sisälle. (asentaja tuskin kehtaa tehdä toista reikää viereen ja kokeilla uudestaan. Nämäkin tapaukset on nähty ovia purettaessa, nätti tarra lasissa että on suojattu, mutta kun ovi puretaan niin ainetta ei oven sisällä ole kuin "haju".)
Suojauksen jälkeen alkaa ovien ym. huolellinen kokoaminen.

Jotta asiakas voi tulla auton noutamaan täytyy auto vielä siivota.
Sisäsiivous suoritetaan aina ensimmäiseksi, jonka jälkeen auto pestään vielä ulkopuolelta.
Otamme autosta kilometrin ylös ja täytämme huoltokirjaan merkinnän ruostesuojauksesta omistajan / tulevien omistajien tiedoksi.

Meiltä ei toistaiseksi vielä saa lasiin tarraa, mutta eipä se tarra missään takaa että suojaus olisi tehty huolella.






sivu päivitetty 12.07.2010